Rome - 27 mei ‘23 (dag 1)

27 mei 2023 - Bischofszell, Zwitserland

Vanochtend staan we vroeg op. We weten uit ervaring dat de kilometers ‘s ochtends het snelste gaan en dat de eerste fietsdag altijd tijdvertraging oplevert. En het klopt ook allebei vandaag! We moeten weer even onze handigheid vinden. Na een awkward lange knuffel ( 😂) van Mor en Tho (die sliepen liever uit dan met ons te ontbijten - hoe vreemd!) vertrekken we op de fiets. Effe stoeien met Strava en met het boekje, maar al snel zitten we op de goede weg. De route is prachtig en de kilometers tikken weg. Fietsen maakt altijd hongerig en tegen lunchtijd maakt het ons niets meer uit wat ons voorgeschoteld wordt. Fijne gasten voor de backerei waar we neerploffen.
De omgeving blijft prachtig. Het woord ‘glooiend’ vinden we altijd prachtig klinken (vooral in boeken eigenlijk), maar met best wat km’s in de benen merken we dat de liefde voor het woord ‘vlak’ exponentieel groeit.

Het is best warm vandaag. We hebben berekend dat we ieder zo’n 4 liter hebben we gedronken, en daarnaast nog cappu’s en het beroemde biertje einde dag. En ook aan de hoeveelheid eten moet het lijf nog wel wat wennen!

Tegen half zes bereiken we Bischofszell, een prachtig oud stadje. We fietsen naar ons hotel, nemen een douche en fietsen weer terug naar het centrum voor wat eten en een snel rondje stad. Nu slapen, morgen weer aan de bak!

Op de fiets, yeahhh!