Rome - 30 mei ‘23 (dag 4, St. Margarethen - Chur)

30 mei 2023 - Chur, Zwitserland

Vandaag staan we vroeg op. Idee is om vandaag naar Chur (spreek uit: Koer) te fietsen en da’s een kleine 100 km. Bij het ontbijt treffen we Nederlanders die met elektrische fietsen naar het Comomeer fietsen. We delen even wat ervaringen (altijd leuk!) en springen dan op de fiets. De route begint prachtig (langs de rivier), de zon schijnt, we hebben wind mee en de kilometers zoeven echt onder onze wielen vandaan. Een snelle cappuccino onderweg en dan huphup weer door. Tegen lunchtijd duiken we het eerste terras op dat we zien en dat blijkt een heerlijk Italiaans restaurant te zijn. Lucky for us!

We fietsen de hele dag langs de Rijn, en komen afwisselend door Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein. Gedurende de dag fietsen we een bergpas in, we kunnen de bergen al bijna aanraken!

na de lunch fietsen we weer door; de omgeving blijft zo mooi. We fietsen soms onverhard, maar nog beter dan de weg naar de Almelosestraat 28 (laatste circa 150 meter)😁. We komen langs enorme rotspartijen en idyllische dorpjes. Een van de dorpjes waar we langs komen is de inspiratie geweest voor het verhaal van Heidi (dorpje Maienfeld).
Om een uur of vijf fietsen we Chur in. Ons hotel hebben we ‘s middags geboekt in ligt in het autoluwe centrum. We besluiten dat we eerst ‘een biertje onder de kerk doen’ (we duiken een terras op) en zoeken dan ons hotel op. Lekker douchen en dan op zoek naar voer. Ook dat lukt en met een buik vol asperges duiken we ons bedje in. Morgen op naar de Alpen!