Rome - 29 mei ‘23 (dag 3, Bischofszell-st Margarethen 45 km)

29 mei 2023 - Sankt Margrethen, Zwitserland

Na een ongeplande rustdag, want één van de twee ziek en de ander snel uitgekeken op het saaie Bischofszell, vertrekken we op maandagochtend na een rustig ontbijt vol goede moed.

We beginnen met een paar klimmetjes en dan begint de afdaling naar de Bodensee. We stoppen iedere x km voor het aanvullen met eten daar één van ons een dag niets heeft gegeten. Tucjes om 9:30 zijn dan heel lekker! We rijden door een typisch Zwitsers landschap, heuvels, beetje bos, boerderijen, koeien en schapen. Begin van de middag komen we aan in Arbon aan de Bodensee. We rijden iets door naar het zuiden, langs het meer, voor een heerlijke lunch. Het is hier veel drukker (veel dagjesmensen en veel boten op het water) en we fietsen over een brede boulevard langs de Bodensee.
Na de lunch rijden we nog wat verder door langs de Bodensee ( mooi hier!, aanrader!) en gaan dan weer iets verder landinwaarts. We rijden een heel stuk langs de oude Rijn, slingeren Oostenrijk in en snel weer uit en eindigen bijtijds in St Margarethe. Toe, wat zullen we over dit dorp zeggen? Of is het een stad(je)? Levendig is het in ieder geval zeker niet.
We hebben een Ibis hotel geboekt (joepie! waar we onze fietskleding kunnen wassen!) en vragen ons de hele avond af waarom er zo’n groot hotel in dit gat staat. We lijken de enige gasten te zijn. Op jacht naar avondeten belanden we, gelukkig met weinig honger, in de  enige niet-snackbar van het dorp. Morgen snel weer verder!